5 przyczyn wycieków ze skrzyni biegów i sposoby na ich usunięcie 

Nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego jak istotny dla pracy skrzyni biegów jest znajdujący się w niej olej. Bardzo ważna jest zarówno jego jakość jak i prawidłowa ilość.

Często zdarza się, iż kierowcy bagatelizują wyciek ze skrzyni biegów. Niestety zaniedbanie nieszczelności to przyzwolenie na poważne uszkodzenie skrzyni biegów.

Wyciek ze skrzyni biegów – o czym świadczy i jak mu zapobiec 

1. Wyciek ze skrzyni biegów występujący na połączeniu obudów

Nie zdarza się często, zazwyczaj ma miejsce w następstwie remontu skrzyni biegów w wyniku nieprawidłowego doszczelnienia poszczególnych obudów.

Rozwiązanie tego problemu niestety nie należy do najtańszych i opiera się na demontażu skrzyni biegów, jej rozebrania i powtórzenia uszczelniania obudów. Półśrodki w postaci klejenia obudowy z zewnątrz rzadko kiedy może skutecznie zredukować tego typu wyciek.

2. Wyciek oleju z tylnego dekla skrzyni biegów 

Wyciek z tylnego dekla następuje w wyniku uprzedniego odkręcenia dekla i jego nieprawidłowym ponownym montażu.

Aby zredukować tego typy wyciek ze skrzyni biegów musimy zdemontować dekiel i zadbać o doszczelnienie jego kontaktu z obudową poprzez założenie nowej uszczelki lub nałożenie masy uszczelniającej.

3. Wycieki z półosi

Wycieki z półosi stanowią najczęstszą przyczynę wycieków oleju ze skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana uszczelniaczy półosi.

To najczęściej występująca nieszczelność w skrzyni biegów i przyczyna ubywania z niej oleju. Winę za nieszczelność w tym przypadku ponoszą uszczelniacze półosi.

4. Wycieki z wałka sprzęgłowego

Za wycieki oleju z wałka sprzęgłowego odpowiada uszczelniacz, podobnie jak w przypadku wycieków z półosi. Naprawa jest kosztowna i pracochłonna ponieważ polega na wymianie uszczelniacza, która wymaga demontażu całej skrzyni biegów.

5. Wycieki oleju z wybieraka

Winę za wycieki oleju z wybieraka ponosi nieszczelny uszczelniacz, w którym poruszany jest wybierak. Ta wada zazwyczaj dotyczy wybieraków pracujących w poziomej płaszczyźnie. Naprawa polega na wymianie uszczelniacza, na szczęście zazwyczaj nie wymaga demontażu skrzyni biegów.