Naprawa i regeneracja manualnej skrzyni biegów wymaga odpowiedniej wiedzy i sporego doświadczenia. Dlatego, przy wyborze mechanika nie warto liczyć na ślepy traf i dobrze wybrać zakład o sprawdzonej i wieloletniej renomie.
Kiedy manualna skrzynia biegów się psuje?
TRZY główne przyczyny psucia się manualnej skrzyni biegów:
- Przeciążenie kół zębatych i łożysk – spowodowane jazdą na niskich obrotach (tzw. ecodriving).
- Niewłaściwe smarowanie skrzyni – zbyt duża ilość oleju zatyka kanał olejowy, zbyt niski jego poziomniszczy koła zębate.
- Zmiana biegów bez sprzęgła – nie wciskanie sprzęgła do końca przy zmianie biegów lub zbyt szybkie ich zmienianie zużywa synchronizatory.
Awarię skrzyni biegów można ją rozpoznać, gdy:
- zauważymy wyciek oleju z okolic łączenia skrzyni z silnikiem,
- słyszymy zgrzyty lub szumy przy zmianie biegów,
- musimy użyć siły przy zmianie biegów,
- zauważymy, że drążek porusza się samoistnie,
Czy warto kupić nową skrzynię biegów?
Nie. Po prostu jest to rozwiązanie znacznie droższe od regeneracji używanej skrzyni. Wysokie ceny nowej skrzyni biegów oraz elementów, które można by ewentualnie wymienić, sprawiają, że najlepszym rozwiązaniem dla naszego portfela będzie naprawa i wymiana na zregenerowane elementy.
Warto wiedzieć, że nowa skrzynia może być nieodpowiednia dla charakterystyki naszego silnika. Jest to spowodowane faktem, że producenci, stosując te same modele przekładni, tworzą je z odmiennymi detalami. I tak, bardzo podobna skrzynia biegów może różnić się wielkością wieloklinu lub konstrukcją mechanizmu różnicowego. Różne mogą też być przełożenia na poszczególnych biegach i miejsce mocowania rozrusznika.
Co więcej, jeżeli nasze kłopoty z przekładnią są wynikiem wad wykonawczych albo błędów konstrukcyjnych, a to za zwyczaj mają charakter powtarzalny. Oznacza to, że nowa skrzynia w niedługim czasie popsuje się w identyczny sposób.
Manualne skrzynie biegów są jednym z najczęstszych rodzajów wymaganych napraw skrzyń biegów. Manualne skrzynie biegów składają się z wielu ruchomych części, które muszą być regularnie konserwowane, aby zapewnić płynne i niezawodne działanie.
Regularne kontrole powinny być wykonywane na ręcznych skrzyniach biegów, ponieważ nawet małe kwestie mogą prowadzić do większych problemów, jeśli pozostawione bez kontroli. Płyn przekładniowy powinien być sprawdzany pod kątem oznak zanieczyszczenia, co może wskazywać na potencjalny problem z samą przekładnią.
Co więc robić?
Wymagania, jakie muszą być spełnione do profesjonalnej naprawy manualnej skrzyni biegów, sprawiają, że warto wybrać usługę specjalistów, którzy mogą pochwalić się doświadczeniem i już zdobytym uznaniem.
Jako potentat na rynku europejskim, oferujemy swoje usługi w naprawie, regeneracji i wymianie skrzyń biegów.
Przystępując do naprawy dokładnie określamy, które elementy manualnej skrzyni biegów uległy awarii: Dokonujemy wymontowania i rozmontowania skrzyni, po to, aby sprawdzić poziom zużycia poszczególnych podzespołów. Następnie dokonujemy wymiany lub naprawy uszkodzonych elementów, żeby ponownie zamontować je w pojeździe. Na koniec zalewamy skrzynię odpowiednią ilością oleju.
Możemy się pochwalić magazynami o łącznej powierzchni 1200 m/kw i zatrudnieniem aż 40 specjalistów. Obecnie na stanie mamy 1600 skrzyń i zaawansowany sprzęt do diagnostyki. Dokonujemy naprawy w 24 godziny, a dodatkowo służymy darmowymtransportem samochodu oraz samej skrzyni biegów (do 100 km).
Posiadamy certyfikaty ISO 9100 i BCBC, które poświadczają, że jesteśmy firmą godną zaufania. Warto nas sprawdzić na naszej stronie internetowej.